Friday, May 13, 2011

DeAr mY bLoGgEr.....


im just an ordinary gurl...

a gurl yg terlalu dimanjakan...
terlalu di ikut kehendaknye..
terlalu jarang untuk di marah atas kesalahan nye..
terlalu sempurna untuk mengikut kemahuan nye...
tetapi...bila tiba 1 hari diri nye di lepaskan dari sangkar emas jagaan nye..
dia terbang bebas... tersangat bebas...
sampai terlupa akan kelainan dunia luar berbanding dengan dunia nya sendiri..
dia hanya pandai untuk menilai kesalahan orang lain..
menghukum keburukan org lain..
menolak segala kemahuan org lain...
sebab apa yang telah dia kecapi selama ini..
hanya laa kemahuan, keinginan, dan kehendak dia saja yang di turuti..
dia tidak mampu untuk berkongsi,
dia tidak mampu untuk memberi,
dia tidak mampu untuk menghargai,
dia tidak juga mampu untuk memahami...
sehingga laa....sesuatu yang paling berharga..
sesuatu yang telah lama tunduk dek kemahuan nye...
sesuatu yang telah lama mengikut kehendak nye...
sesuatu yang telah lama menjaga hati nye.....
hilang....hilang tanpa khabar berita...
hampir separuh gila dia di buat nye...
dan sekali lagi tanpa memikirkan apa kah masalah yang si dia hadapi,
dia terus menghantar kata putus..
tanpa berbincang,
tanpa berfikir,
tanpa menjaga hati si dia..
dan setelah betul betul kehilangan si dia...
dia akhirnya sedar...
dan telah di sedar kan...
tapi, bak kata perpatah,
telajak perahu boleh d'undur..
telajak kata, badan binasa...........

tiada apa yang dapat aku lakukan tika ini...
hanya menunggu jika benar si dia di takdirkan untuk aku..
aku hanya mampu berdoa...
mencuba untuk tidak menjadi seperti seorg yang terlalu pentingkan diri sendiri..
belajar untuk memahami lebih dari memahami diri sendiri...
bersikap lebiyh terbuka...
dan apa yang penting untuk mempercayai org lain...
kehilangan tok kedua kali nya membuat kan aku benar benar sedar,
dan tabah tok harungi masa akan datang...
yang aku sendiri pon tak tahu apa akan berlaku...


ya allah, kau maafkan laa hamba mu ini yang jahil, ya kufur, serta yang lemah....
aku terlalu mengikut hawa nafsu kuh ya allah...
moga pengajaran ini akan sentiasa menjadi kan aku lebiyh bagus setiap hari,
semoga aku tidak akan pernah untuk mengulangi nya ya allah...
amin ya rabbana alamin.....

No comments:

Post a Comment